Att svettas in våren (eller frysa ihjäl?)

När jag var liten...och det började närma sig vår, nånstans mars-april...

Då sa alltid min mamma att jag inte skulle ta av mig jackan hur varmt det än blev, för man ska nämligen "svettas in våren". Annars kan man faktiskt lätt bli förkyld av den lömska vårluften (för det är ju aldrig så varmt som man upplever det). Jag har alltid kört stenhårt på det där, gör det fortfarande. Jag går såklart inte runt i vinterjacka när det är 15 grader ute men jag får heller inte för mig (som killen i bakgrunden nedan) att det är sommar och sol och att man kan ha kort, tajt kjol vid den temperaturen. Att man måste vara så jävla ivrig...jag förstår inte.


Jag har öppen skinnjacka, precis rätt vid 15 grader. Men killen i bakgrunden har fått för sig att 15 grader är en tropisk temperatur...stackaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0