Självbetjäning

Jag har svårt för moderniteter, onödiga förändringar som ska effektivisera och göra saker och ting enklare i vardagen. Mobiltelefonen är ett exempel. Nu är ju det på många sätt en fiffig uppfinning men jag har väldigt svårt för utvecklingen att man nu ska leva hela sitt liv genom den. Jag är lite av en traditionalist på det sättet. Detta kan bero på att jag är en katastrof när det kommer till ny teknik (teknik överhuvudtaget). Jag kör aldrig på "det senaste". Jag håller mig till "det äldsta".

Men en modernitet som dykt upp på senare tid som jag faktiskt uppskattar är det här med självbetjäning i kassan, som finns i vissa butiker. Man slipper oftast köa (något jag hatar att göra), måste man ändå köa går det mycket fortare, har man få varor är det mycket smidigare än att lägga upp på ett band. Dessutom är det riktigt skoj att "blippa" varorna själv. Det bästa utav allt är att jag (nu såhär i självbetjäningens vagga) får vara en sån där som behärskar den nya tekniken, en sån med koll. Jag mår lite gott när jag sneglar på den långa kön till de vanliga kassorna, glider fram till "min egen" och gör samma grej som de anställda sitter och gör en bit bort. Jag förstår inte hur man kan ställa sig i en vanlig kö när man kan få "leka affär" i en helt äkta miljö! Eller det kanske bara är min "big dream come true"...



Jag tror att hela den här grejen med självbetjäning handlar om att affärerna i fråga ska kunna upptäcka talanger för kassaarbete och att dessa talanger ska få en massa träning på sin fritid så att man slipper internutbilda dem. Sen kan det ju ha att göra med att man vill tjäna pengar också...

Kommentarer
Postat av: lina

Hahah jadu Mathias, på denna bloggen kör vi hårt...det kan jag lova dig =)

Kan nog hjälpa dig me en å annan text-rad också, tre bananas-brudar brukar ha en förmåga att bota alla typer av dyslexi!!!

Fortsätt följ oss med våran bloglovin vettja...lägger till dig där VILKEN DAG SOM HELST NU! Ha ha Lina

2009-04-17 @ 02:05:08
URL: http://vilkendagsomhelstnu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0