Att hälsa "rätt"

Ja jag vet, det är ett väldigt utjatat fenomen detta. Men nu när jag har ett så färskt och talande exempel kan jag ju inte låta bli.

Jag är som bekant på jobbet. Eftersom jag jobbar på ett universitet är bemanningen i övrigt ungefär 0,2 procent (ca 60 personer) på hela stället ("tomma korridorer" har fått en helt ny innebörd). Hur som helst stötte jag igår ihop med en annan av de här 60 personerna, som jag aldrig tidigare hade pratat med men som jag nu frågade om det fanns något alternativt kök att bereda sin mat i (i det ordinarie köket pågick golvvård och det var ordentligt igenbommat). Hon tipsade mig om ett annat kök och sen var det inte mer med det.

Idag sågs vi igen, i köket (som öppnat igen) när jag skulle ställa min mat i kylen. Vi sa pliktskyldigt hej båda två, vilket såklart är kutym när man dagen innan har bytt några ord och det saknas andra personer att prata med, inget konstigt.

MEN. När jag för ca 1 timme sen gick bort till köket för att äta min mat möttes vi igen. Jag står och väntar vid mikron, hon kommer in genom dörren. Jag lägger till det extremt löjliga "ja vi har ju ganska nyligen hejat du och jag"-leendet men hon säger hej...igen! Jag blev helt överrumplad av detta "hej" och det var ju försent att svara, jag hade ju redan givit henne leendet!

Säg att det var hon som gjorde fel, inte kan man heja två gånger på nån man inte känner inom loppet av två timmar?

Det är ju fan att folk inte kan koderna...

Kommentarer
Postat av: Sara

hahah va? klart man kan hälsa på någon två gånger inom loppet av två timmar. man kanske känner att man inte vill prata med personen men känner att det är fel att inte hälsa.

eller har jag fel?

2009-07-17 @ 18:14:11
URL: http://saramarian.blogg.se/
Postat av: Chili

intressant blogg du har!:)

2009-07-18 @ 02:58:15
URL: http://strangebakery.blogspot.com
Postat av: J

Ledsen, men här är du ute och cyklar, det är helt okej att säga "Hej!" trots att man redan gjort det några timmar innan...

2009-07-18 @ 21:45:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0