Att tillrättavisa sina medmänniskor

Det går nästan inte en dag utan att man åtminstone stör sig, men ofta också blir ordentligt förbannad, på någon av sina medmänniskor. Det kan röra sig om stort och smått; från folk som för ett jävla liv i kupén under en lång tågresa till livsfarliga idioter som inte ska ha körkort. De flesta övertramp som bevittnas lämnas dock utan åtgärd. Det tycker jag är fel. Jag tycker att vi ska tillrättavisa varandra i mycket större utsträckning. Som en okänd person gjorde häromdagen när min väns bil gick sönder och inte "orkade" in i parkeringsrutan:


Tillrättavisaren var så förbannad att denne glömde att en fråga följs av frågetecken. Men det får man förstå:


Det är ju faktiskt en ganska skitdålig parkering.

Kommentarer
Postat av: Kurre

Ganska puckat av en bilförare och dess passagerare som INTE knuffar in bilen i rutan då det är helt plant. Inte undra på att det blev reaktion då det dessutom är trångt som framgår av bilden.

Här är det alltså fråga om en bilförare och en passagerare som INTE bör ha körkort.

2009-08-03 @ 19:55:47
Postat av: Svar till Kurre:

Det är på sin plats med ett klargörande om att JAG inte var delaktig i parkerandet. Jag fick se lappen först och parkeringen sedan. Jag tycker (som framgår av inlägget) att kritiken mot parkeringen var befogad. Och jag tycker att du ryter till på precis det sätt jag vill att vi ska göra mot varandra när övertramp begås. En sak har jag dock att invända mot ditt rytande. Framkomligheten var förhållandevis god då det rör sig om en enkelriktad gata. Tack för ditt engagemang!

2009-08-03 @ 22:23:17
URL: http://fenomen.webblogg.se/
Postat av: Besviken

Bäste Kurre!



Då jag besitter en del fakta du inte känner till måste JAG tillrätta visa DIG.



Bilen blev stående på det här olyckliga sättet efter ett allvarligt fel på en av bilens mest centrala delar.



Du skriver bland annat att det är ”helt plant” vilket inte stämmer. Hade det vart helt plant hade bilföraren naturligtvis orkat puttat in bilen själv. Nu var det en ansenlig lutning vilket gjorde att det fordrades hjälp av en god, ganska stark, vän.



Jag vet inte vilken bild du syftar till när du anser att det ”dessutom är trångt”. Jag tycker bilden och framförallt vekligheten visar på motsatsen. De var väl sällan en parkeringsplats hade så väl tilltagna parkeringsrutor.

2009-08-03 @ 22:40:32
Postat av: leffe

härligt där kurre! på han ba, sparka på en som ligger! helt befogad kritik

2009-08-04 @ 09:22:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0