Insläpp-utsläpp

Det är inte så vanligt att man stöter på detta fenomen någon annanstans än på krogen. Men i fredags hände det:




Om monopolet ska ha fortsatt stöd i opinionen får dom nog se till att Svensson får sin sprit mer smärtfritt än såhär.

Att se kändisar i verkligheten

Fredrik Reinfeldt och Anders Borg har varit på Örebro universitet (min arbetsplats) idag.  Jag fick mig en kort titt på vår statsminister när han pratade med diverse journalister. Det var en annorlunda upplevelse. Man ser honom på TV var och varannan dag och nu var det som om han hade "klivit ut" därifrån. Något som slog mig var att han är ganska lång. Detta har jag inte reflekterat över tidigare. Han var liksom huvudet längre än de flesta på plats. Titta här:

Säpokillarna tittade strängt på mig när bilden togs men de bröt inte ner mig. Anders Borg såg jag inte men det är klart, vem fan vill prata med honom. Detta ska nu inte tolkas som moderatpropaganda, jag vill tvärtom faktiskt uppmana er att inte rösta på moderaterna (fast hellre dem än SD) i EU-valet på söndag.

RSS 2.0