Artistnamn

Att brasilianer har inställningen att fotboll är underhållning syns inte bara på spelet. Det syns också på tröjan eftersom i stort sett varenda spelare (som är nåt att ha) har ett artistnamn.

Vissa behöver inte (Roberto Carlos är till exempel tillräckligt snyggt). Andra behöver (man kan ju inte säga Ricardo Izecson dos Santos Leite, däremot "Kaká"). En annan brasse har idrottsvärldens mest kända artistnamn, han återfinns på bilden nedan.

Nu ska jag göra din kväll. Jag ska nämligen se till att du äntligen får reda på vilket artistnamn du skulle ha haft om du spelade i det brasilianska landslaget i fotboll. Artistnamnsgeneratorn fungerar så enkelt att man skriver in för- och efternamn (dubbelnamn fungerar dåligt) och trycker på enter.

Jag är "Mathiinho", ett ganska platt namn jämfört med exempelvis min syster som har omåttligt tuffa "Elminho da Santos".

Gå in HÄR och generera dig, kom gärna tillbaka och berätta vad det blev. Nu är din väntan över.



Edison Arantes do Nascimento (högst upp). Jag och några till kallar honom "Pelé".

Kommentarer
Postat av: Rill-o

du kandiderar just nu som närkes viktigaste bloggare med dina högst relevanta livsåskådningar..mycket rolig läsning!! bra gjort av dej å smyga me detta ända sen i våras :)

2009-07-23 @ 00:18:04
URL: http://sv.wikipedia.org/wiki/Huvudbonad/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0