Gatumusikanter

Jag spelar i ett band (bakom en s.k. "singer-songwriter"), vi är mycket bra (lyssna här!). Tidigare under sommaren var vi ute på en liten gatuspelningsturné på västkusten. Vi spelade i Göteborg, där de veckan efter förbjöd gatumusikanter som inte har tillstånd, vilket troligen inte berodde på oss utan på tiggare som sitter och tutar i ett munspel för att göra en "motprestation". Jag tycker hur som helst att det är synd. Ett feltänk. De kommer att inse sitt misstag.

Sen tog vi våra kappsäckar och åkte till Grebbestad (!) Med tanke på uppmärksamheten vi fick där är det inte troligt att de haft besök av gatumusikanter förut, åtminstone inte ett helt band med trummor och allt (men vem har haft det å andra sidan).

Såhär såg det ut i Göteborg:



Och såhär i Grebbestad (fantastiskt fin liten håla):


Själv återfinns jag bakom kameran och syns därför inte men jag spelar i alla fall basen, "världens viktigaste instrument" enligt förståsigpåarna. Men det där lägger jag mig inte i, jag bara spelar.

Kommentarer
Postat av: Katarina

Vi kanske blommar upp igen om ett par hundra år när alla andra bygger lådor? Men egentligen är min personliga åsikt att vi inte behöver bygga kyrkor alls, ser inte nyttan med någon gud.



Visst, länka, sno bilden, gör vad du vill!



Och basister brukar vara snyggast, enligt en egen helt ovetenskaplig studie (kolla bara på Kiss..)

2009-07-24 @ 21:07:41
URL: http://englandsaret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0